Tramwaje Warszawskie wybrały wykonawcę prac modernizacyjnych odcinka torowiska na Słomińskiego, od Ronda Radosława do Dworca Gdańskiego. Czekamy na uprawomocnienie wyboru i rozpoczęcie prac.
Tramwaje Warszawskie zamknęły właśnie
przetarg na remont torowiska na Słomińskiego, na odcinku od Ronda Radosława do Dworca Gdańskiego. Inwestycja ma objąć swoim zakresem przede wszystkim wymianę torowiska i jego zazielenienie, a także budowę odwodnienia oraz posadowienie nowych słupów trakcyjnych.
Istotnym elementem zadania będzie również przeniesienie w nową lokalizację zespołu przystankowego Baseny Inflancka, które zostaną przesunięte za skrzyżowanie w kierunku zachodnim. Natomiast przystanki Dworzec Gdański zostaną przebudowane i wydłużone do 68 metrów (ten element został zapisany w przetargu jako część prawa opcji).
Realizacją prac zainteresowane były trzy podmioty - Balzola Polska, Strabag oraz TOR-KAR-SSON. Balzola wyceniła realizację całości zamówienia (podstawa wraz z opcją) na 24,147 mln złotych, z czego 14,435 mln złotych na zamówienie podstawowe. Strabag chce wykonać prace za 21,408 mln złotych, z czego 13,05 mln za zamówienie podstawowe, natomiast ostatni oferent chce zrealizować całość prac za 26,559 mln złotych brutto (podstawa zamówienia została w tym przypadku wyceniona na niespełna 17 mln złotych). Budżet warszawskiego przewoźnika to 20,172 mln złotych brutto za zamówienie podstawowe, w którym zmieściły się wszystkie złożone oferty.
Jak poinformowały Tramwaje Warszawskie:
– W tym roku wyremontujemy trasę tramwajową na ul. Słomińskiego. Wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę na remont pierwszego odcinka – od ronda Zgrupowania AK „Radosław” do Andersa. To firma Strabag. Teraz wybór musi się uprawomocnić.
– W sumie to 1507 metrów toru pojedynczego. Na znacznej części tego odcinka wymienimy konstrukcję torowiska na bezpodsypkową. Pojawi się rozchodnik. Zwiększymy rozstaw osi torów, zmodernizujemy też odwodnienie torowiska. Wymienimy słupy trakcyjne wraz z siecią i kablami trakcyjnymi. Przeniesiemy przystanki „Baseny Inflancka” na drugą stronę skrzyżowania z ul. Pamiętajcie o Ogrodach – bliżej do wejścia do centrum handlowego Arkadia. Wydłużymy przystanki „Dworzec Gdański”.
Przypomnijmy, że naprawę ma przejść cały odcinek torowiska na Słomińskiego, aż do Mostu Gdańskiego, choć odcinek od Mostu do Warszawy Gdańskiej
zostanie wyremontowany własnym nakładem sił Tramwajów Warszawskich:
– Drugi odcinek – od Andersa do wjazdu na most Gdański – wyremontujemy siłami własnymi spółki. W sumie to 1591 metrów toru pojedynczego. Również na tym odcinku na znacznej części pojawi się zielone torowisko. Wymienimy częściowo konstrukcję torowiska. Usuniemy infrastrukturę pozostałą po zlikwidowanym przystanku tramwajowym „Bonifraterska” oraz zazielenimy teren po rozbiórce – dodają Tramwaje Warszawskie.
W czasie robót tramwaje nie będą kursować między rondem Zgrupowania AK „Radosław” a rondem Starzyńskiego (przez most Gdański). Zakładamy, że utrudnienia potrwają ok. trzy miesiące i będą koncentrować się w okresie wakacyjnym.
Działania na Słomińskiego są jednym z
34 zadań remontowych, jakie TW planują zrealizować w tym roku. Przewoźnik wyda na nie blisko 130 mln złotych.